Ik wilde het perfecte fullservice reclamebureau zijn

Ik wilde het perfecte fullservice reclamebureau zijn

In 2015 was ik grafisch vormgever, webdesigner, fotograaf, filmproducent, tekstschrijver, webbouwer en ondernemer. Ik hoor je al denken: zóveel functies voor een persoon, dat kan toch niet? En inderdaad: dat kan ook niet. Maar in die tijd dacht ik dat het handig was om alles zelf te weten en zoveel mogelijk zelf te doen. Dan hebben mijn klanten één aanspreekpunt en kan ik alles voor hen regelen. Ik wilde het perfecte fullservice reclamebureau zijn.

In 2015 was ik grafisch vormgever, webdesigner, fotograaf, filmproducent, tekstschrijver, webbouwer en ondernemer. Ik hoor je al denken: zóveel functies voor een persoon, dat kan toch niet? En inderdaad: dat kan ook niet. Maar in die tijd dacht ik dat het handig was om alles zelf te weten en zoveel mogelijk zelf te doen. Dan hebben mijn klanten één aanspreekpunt en kan ik alles voor hen regelen. Ik wilde het perfecte fullservice reclamebureau zijn.

Eindeloos tuturials bekijken

Na een tijdje kwam ik erachter dat mijn dagen te kort waren en mijn planningen niet realistisch. Om overal verstand van te hebben en uit te voeren, moet je wel een robot zijn. Ik kwam in de knoop met mijn planning en draaide heel veel uren om van alles uit te zoeken door eindeloos tutorials te bekijken van zaken die me niet makkelijk afgingen, zoals de technische kant van een website.

Soms voelde ik me een echte nerd

Ik kreeg het al helemáál warm als er dan iets met de site gebeurde om voor mij onverklaarbare redenen. Ik was dan uren op zoek naar de oplossing en ik vond het vreselijk om me daar in te verdiepen. Als het dan lukte voelde ik me wel weer echt een nerd en was ik mega blij. Toch was ik veel liever met het design bezig. Als klanten mij vroegen om alleen het design te maken, was ik opgelucht. Een stijlvol en effectief design ontwikkelen met een achterliggende gedachte, dat is iets waar ik echt gelukkig van word.

Je kunt niet in alles de beste zijn

Het lukte mij dus niet om alle taken op een hoog niveau uit te voeren. Dat gaf mij geen voldoening. Ik concludeerde dat ik niet in alles de beste kon zijn. In mijn eentje een fullservice reclamebureau zijn: het bleek niet realistisch. Dat was het moment dat ik besloot om op zoek te gaan naar andere specialisten. Ik wilde mijn eigen bedrijf en dat van mijn klanten laten groeien, en daar had ik andere mensen voor nodig.

Vind de juiste personen maar eens

Dat ging niet altijd van een leien dakje. Zelf ben ik niet iemand die dingen belooft die ik niet kan waarmaken. Ik vertrouwde erop dat anderen dat ook niet deden en kwam zo een paar keer van een koude kermis thuis. Ik ben er nu wel achter dat ik het fijner vind als mensen toegeven iets nog niet helemaal te weten, maar wel bereid zijn om er in te duiken. Ik ontdekte dat het belangrijk is dat je blijft praten over de samenwerking. Niet iedereen denkt zoals je zelf denkt, dus moet je goed communiceren en er niet vanuit gaan dat alles ‘wel goed’ komt.

Tóch het ideale fullservice reclamebureau

Inmiddels werken wij samen met een aantal specialisten en ik merk hoe heerlijk het is om een goed team om je heen te hebben. We werken met specialisten op het gebied van websites bouwen, teksten schrijven, fotograferen en online marketing. Zelf zijn we gespecialiseerd in het design van logo, huisstijl(materialen) en websites. We zijn inmiddels zó goed op elkaar ingespeeld, dat ik inmiddels het fullservice reclamebureau ben dat ik wilde zijn, met één loket waar mijn klanten terecht kunnen.  

Samenwerken met andere specialisten is voor ons de sleutel naar kwaliteit. Het geeft ons ruimte en vrijheid om door te groeien.

Eindeloos tuturials bekijken

Na een tijdje kwam ik erachter dat mijn dagen te kort waren en mijn planningen niet realistisch. Om overal verstand van te hebben en uit te voeren, moet je wel een robot zijn. Ik kwam in de knoop met mijn planning en draaide heel veel uren om van alles uit te zoeken door eindeloos tutorials te bekijken van zaken die me niet makkelijk afgingen, zoals de technische kant van een website.

Soms voelde ik me een echte nerd

Ik kreeg het al helemáál warm als er dan iets met de site gebeurde om voor mij onverklaarbare redenen. Ik was dan uren op zoek naar de oplossing en ik vond het vreselijk om me daar in te verdiepen. Als het dan lukte voelde ik me wel weer echt een nerd en was ik mega blij. Toch was ik veel liever met het design bezig. Als klanten mij vroegen om alleen het design te maken, was ik opgelucht. Een stijlvol en effectief design ontwikkelen met een achterliggende gedachte, dat is iets waar ik echt gelukkig van word.

Je kunt niet in alles de beste zijn

Het lukte mij dus niet om alle taken op een hoog niveau uit te voeren. Dat gaf mij geen voldoening. Ik concludeerde dat ik niet in alles de beste kon zijn. In mijn eentje een fullservice reclamebureau zijn: het bleek niet realistisch. Dat was het moment dat ik besloot om op zoek te gaan naar andere specialisten. Ik wilde mijn eigen bedrijf en dat van mijn klanten laten groeien, en daar had ik andere mensen voor nodig.

Vind de juiste personen maar eens

Dat ging niet altijd van een leien dakje. Zelf ben ik niet iemand die dingen belooft die ik niet kan waarmaken. Ik vertrouwde erop dat anderen dat ook niet deden en kwam zo een paar keer van een koude kermis thuis. Ik ben er nu wel achter dat ik het fijner vind als mensen toegeven iets nog niet helemaal te weten, maar wel bereid zijn om er in te duiken. Ik ontdekte dat het belangrijk is dat je blijft praten over de samenwerking. Niet iedereen denkt zoals je zelf denkt, dus moet je goed communiceren en er niet vanuit gaan dat alles ‘wel goed’ komt.

Tóch het ideale fullservice reclamebureau

Inmiddels werken wij samen met een aantal specialisten en ik merk hoe heerlijk het is om een goed team om je heen te hebben. We werken met specialisten op het gebied van websites bouwen, teksten schrijven, fotograferen en online marketing. Zelf zijn we gespecialiseerd in het design van logo, huisstijl(materialen) en websites. We zijn inmiddels zó goed op elkaar ingespeeld, dat ik inmiddels het fullservice reclamebureau ben dat ik wilde zijn, met één loket waar mijn klanten terecht kunnen.  

Samenwerken met andere specialisten is voor ons de sleutel naar kwaliteit. Het geeft ons ruimte en vrijheid om door te groeien.

Als eerste op de hoogte zijn van nieuws, tips en de nieuwste blogs?

* indicates required