Welke trends van 2019 kun jij als ondernemer nu echt toepassen?

Welke trends van 2019 kun jij als ondernemer nu echt toepassen?

Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer van een midden-klein bedrijf soms door de bomen het bos niet meer ziet als het om marketing gaat. De nieuwe technologieën lijken nog een ver van je bed show te zijn, maar hoe kan je dan wel zo goed mogelijk met de tijd mee gaan? In deze blog lees je waar we ons in 2019 mee bezig gaan houden en met welke trends jij als ondernemer zeker iets kunt doen.

Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer van een midden-klein bedrijf soms door de bomen het bos niet meer ziet als het om marketing gaat. De nieuwe technologieën lijken nog een ver van je bed show te zijn, maar hoe kan je dan wel zo goed mogelijk met de tijd mee gaan? In deze blog lees je waar we ons in 2019 mee bezig gaan houden en met welke trends jij als ondernemer zeker iets kunt doen.

Verzamelen van data

De grote bedrijven hebben grote budgetten voor het verzamelen van doelgroepgegevens en dat is voor een kleinere partij simpelweg niet haalbaar. Wel zijn er veel mogelijkheden om informatie te vergaren, zonder dat je daar een enorm budget voor nodig hebt.

Het inzetten van SEO (zoekmachine optimalisatie in de onbetaalde zoekresultaten) en SEA (zoekmachine optimalisatie in de betaalde zoekresultaten), kunnen voor een ondernemer zonder of met een aantal personeelsleden, interessant zijn. De basisinstellingen voor SEO passen we altijd standaard toe bij het ontwikkelen van een nieuwe website. SEA is al een stap verder voor de meeste ondernemers. Vanaf een paar honderd euro per maand kun je daarmee resultaat behalen. Het heeft wel even tijd nodig, maar zal uiteindelijk leiden tot meer verkoop.

Is dit nog iets te hoog gegrepen? Dan heb ik nog een hele mooie tip om informatie te vergaren, die je bedrijf stap voor stap laat groeien. Luister naar je klanten en naar je medewerkers. Luister naar de problemen en knelpunten waar ze tegenaan lopen. Daar heb je heel veel aan. Dit kun je namelijk omzetten naar een blog met antwoorden, maar ook naar actiepunten en nieuwe producten of diensten. Wanneer je blogt op basis van een zoekwoordanalyse verhoog je daarbij je vindbaarheid. 

Chatbot

Chatfuncties zien we steeds vaker op websites. Het is een laagdrempelige manier om vragen te stellen. Mensen zijn verwend door de grote partijen en verwachten het nu ook bij kleinere bedrijven. Flow.ai komt binnenkort met een start-up pakket om een chatbot functie op je website te installeren. Wil je klaar staan voor je klanten en snel reageren, maar de kosten beperken? Maak dan Whatsapp aan en installeer dit op je desktopcomputer. Het is handig om snel even een berichtje terug te sturen als je op kantoor werkt. Het nadeel is dat het onrust geeft en je van je werk afhoudt.    

Mindful ondernemen
Dat brengt ons gelijk op het onderwerp; mindful ondernemen. Je hoort zo vaak om je heen dat mensen een burn out hebben of de werkdruk bijna niet meer aan kunnen. Dan plopt er automatisch wel weer iets op wat het leven weer in balans krijgt en dat is mindfulness. Ook zie ik het steeds vaker bij ondernemerscoaches voorbij komen. Zelf ben ik er ook veel mee bezig. Soms zit je in zo’n drukke periode, dat het echt tijd is voor rust. Ik merk dat ik door het inplannen van rustmomenten, mijn creativiteit verbeter en ook meer tijd heb om mijn bedrijf te laten groeien. Ook het aanpakken van stoorzenders kan helpen om je meer rust te geven. Twee tips die mij helpen om rust in m’n hoofd te krijgen zijn; 1. Ik beantwoord mijn mail zoveel mogelijk op vaste tijdstippen die ik vooraf inplan. Bij uitzondering beantwoord ik mails op andere momenten, bijvoorbeeld wanneer ik met een project bezig ben dat ik in een bepaalde flow wil laten verlopen. 2. Wandelen in de natuur. Het liefst met iemand die je verder helpt in het leven. Dit geeft rust, inspireert, stimuleert en helpt dichter bij je dromen te komen.

Spraakherkenning

Trendwatchers voorspellen dat we steeds meer gaan zoeken door middel van spraak. Bereid je hierop voor door na te gaan of je op je website antwoord geeft op vragen die mensen wellicht stellen op Google. Een goede manier om in te spelen op deze trend, is om te beginnen met bloggen. Blogs schrijf je op een persoonlijke manier en dat komt het dichtst in de buurt van spraak.

Deelnemen aan groepen

Er zijn veel groepen op Facebook gerelateerd aan je aanbod. Dat zijn vaak besloten groepen en mensen die elkaar helpen of elkaar inspireren. Als deskundige kun je heel mooi aansluiten en mensen helpen. Ook is het erg interessant om van je doelgroep te horen met welke vraagstukken ze worstelen. Jij kunt daar vervolgens weer op inspelen.

Stories op social media

Wat steeds meer in opkomst is, zijn de stories op social media. Dit zijn publicaties die 24 uur zichtbaar zijn. Millennials willen snel informatie vergaren en stories zijn daar heel geschikt voor. Op dit onderwerp gaan we dieper in tijdens de BOOST workshop die we op 9 januari gaan geven. Bekijk wat de workshop; bepaal je koers voor 2019! voor jou kan betekenen.

Veel succes met het toepassen van deze trends binnen je bedrijf!

Wil je meer weten over het schrijven van blogs, actief zijn op social media of meer bekendheid of betrokkenheid genereren bij je doelgroep? Stuur dan gerust een mailtje naar info@lemonnsalt.nl. We geven je vrijblijvend advies.

Verzamelen van data

De grote bedrijven hebben grote budgetten voor het verzamelen van doelgroep gegevens en dat is simpelweg voor een kleinere partij niet haalbaar. Wel zijn er veel mogelijkheden om wel informatie te vergaren, zonder dat je daar een enorm budget voor nodig hebt.

Het inzetten van SEO (zoekmachine optimalisatie in de onbetaalde zoekresultaten) en SEA (zoekmachine optimalisatie in de betaalde zoekresultaten), kan voor een ondernemer zonder of met een aantal personeelsleden, interessant zijn. De basis instellingen voor SEO passen we altijd standaard toe bij het ontwikkelen van een nieuwe website. SEA is al een stap verder voor de meeste ondernemers. Vanaf een paar honderd euro per maand kun je daarmee resultaat behalen. Het heeft wel even tijd nodig, maar zal uiteindelijk leiden tot meer verkoop.

Is dit nog iets te hoog gegrepen? Dan heb ik nog een hele mooie tip om informatie te vergaren, die je bedrijf stap voor stap laat groeien. Luister naar je klanten en naar je medewerkers. Luister naar de problemen en knelpunten waar ze tegen aan lopen. Daar heb je heel veel aan. Dit kun je namelijk omzetten in actiepunten en nieuwe producten of diensten.

Chatbot

Chatfuncties zien we steeds vaker op websites. Het is een laagdrempelige manier om vragen te stellen. Mensen worden verwend door de grote partijen en gaan het bij kleinere bedrijven ook verwachten. Flow.ai komt binnenkort met een start-up pakket om een chatbot functie op je website te installeren. Wil je klaar staan voor je klanten en snel reageren, maar de kosten beperken? Maak dan Whatsapp aan en installeer dit op je desktopcomputer. Het is handig om snel even een berichtje terug te sturen als je op kantoor werkt. Het nadeel is dat het je wel van je werk afhoudt en onrust geeft.   


Mindful ondernemen
Dat brengt ons gelijk op het onderwerp; mindful ondernemen. Je hoort zo vaak om je heen dat mensen een burn-out hebben of de werkdruk bijna niet meer aan kunnen. Dan plopt er automatisch wel weer iets op wat het leven weer in balans krijgt en dat is mindfulness. Ook zie ik het steeds vaker bij ondernemerscoaches voorbij komen. Zelf ben ik daar ook veel mee bezig. Soms zit je in zo’n drukke periode, dat het echt tijd is voor rust. Ik merk dat ik door het inplannen van rustmomenten, mijn creativiteit verbeter en ook meer tijd heb om mijn bedrijf te laten groeien. Ook het aanpakken van stoorzenders kan helpen om je een rustiger gevoel te geven. Twee tips die mij helpen om rust in m’n hoofd te krijgen is; 1. Ik beantwoord zoveel mogelijk m’n mail op vaste tijdstippen die ik vooraf inplan. Tenzij ik met een project bezig ben en ik het project zo soepel mogelijk wil laten verlopen, beantwoord ik mails op andere momenten. 2. Wandelen in de natuur. Het liefst met iemand die je verder helpt in het leven. Dit geeft rust, inspireert, stimuleert en helpt dichter bij je dromen te komen.

Spraakherkenning

Trendwatchers voorspellen dat we steeds meer gaan zoeken doormiddel van spraak. Om hierop voorbereid te zijn, kun je nagaan of je op je website antwoord geeft op vragen die mensen wellicht stellen op Google. Een goede manier om in te spelen op deze trend, is om te beginnen met bloggen. Je schrijft hier op een persoonlijke manier en dat komt het dichtst in de buurt van spraak.

Deelnemen aan groepen

Er zijn veel groepen op Facebook gerelateerd aan je aanbod. Dat zijn vaak besloten groepen en mensen die elkaar helpen of elkaar inspireren. Als deskundige kun je heel mooi aansluiten en mensen helpen. Ook is het erg interessant om van je doelgroep te horen met welke vraagstukken ze worstelen. Jij kunt daar weer op inspelen.

Stories op social media

Wat steeds meer in opkomst is, zijn de stories op social media. Dit zijn publicaties die 24 uur zichtbaar zijn. Millennials willen snel informatie vergaren en stories zijn daar heel geschikt voor. Op dit onderwerp gaan we dieper in tijdens de BOOST workshop die we op 9 januari gaan geven. Bekijk  wat de workshop; bepaal je koers voor 2019! voor jou kan betekenen.

Veel succes met het toepassen van deze trends binnen je bedrijf!

Wil je meer weten over het schrijven van blogs, actief zijn op social media of meer bekendheid of betrokkenheid genereren bij je doelgroep? Stuur dan gerust een mailtje naar info@lemonnsalt.nl. We geven je vrijblijvend advies.