Stoppen met Facebook?

Stoppen met Facebook?

Je hoort steeds vaker om je heen dat Facebook niet meer werkt voor bedrijven, omdat niet alle berichten meer getoond worden aan volgers. Dit komt omdat er veel klachten waren van gebruikers over de hoeveelheid aan berichten van bedrijven. Daarom heeft Facebook zijn algoritme aangepast. Een algoritme is een set van regels die in dit geval door Facebook wordt gebruikt om te bepalen welke berichten relevant zijn voor de volger. Dit wordt aan de hand van zoekresultaten, likes en reacties bepaald. Deze verandering leidt er toe dat je als bedrijf veel minder likes krijgt en je berichten minder worden gedeeld. Toch moet je actief blijven.

Blijf actief
Het is belangrijk om regelmatig nieuwe content te plaatsen op Facebook, maar ook op andere social media kanalen en niet te vergeten je website. Dit is namelijk één van de punten waar Google je op beoordeelt voor de vindbaarheid van je website. Het delen van een link vanaf een goedbezochte website naar jouw website, is een slim trucje om beter gevonden te worden op bepaalde onderwerpen. Social media websites zijn goed bezochte websites, dus dat zit wel snor.

Ga bloggen
Bloggen is een wondermiddel wat dat betreft. Je zorgt daarmee voor relevante en waardevolle content op internet, waardoor je punten scoort bij Google. Met een link vanaf Facebook naar je blog, krijg je ook weer punten. En door relevante content te plaatsen op Facebook, krijg je weer meer betrokkenheid bij je volgers. Zó, volg je het nog? Kortom ga bloggen en zet een linkje op Facebook!

Laat ze maar weg gaan
Stoppen bedrijven met Facebook? Mooi zo. Des te meer ruimte is er voor jouw berichten. Want zo werkt het natuurlijk ook. Dan heb je meer kans om de relevantste te zijn voor je volger.

Resultaten behalen
Ja, daar gaat het natuurlijk om. Waar ik heel enthousiast over ben is de contentstrategie met kalender. Dit is een handvat voor het bedenken van waardevolle content, zowel blogs als Facebookberichten. Bij waardevolle content raakt je doelgroep veel meer betrokken en dit zorgt voor reacties. De reacties zorgen er weer voor dat je vaker te zien bent bij de volgers. Daarnaast kun je af en toe gesponsorde berichten inzetten om de juiste doelgroep te bereiken. Je kunt ze namelijk selecteren op geslacht, regio, leeftijd en interesses of populaire pagina’s.

Meer weten?
Heb je vragen over de contentstrategie met kalender, vindbaarheid of over je uitstraling op social media? Neem dan gerust contact op via info@lemonnsalt.nl voor een vrijblijvend advies.