Je maakt van alleen een appel, geen appeltaart!

Je maakt van alleen een appel, geen appeltaart!

Vorige week bakte ik echt een super lekkere appeltaart. Eigenlijk was ik daar best wel verbaast over, want hij moest vanwege mijn allergieën glutenvrij en zuivelvrij zijn. Vaak wordt het dan zo’n droog, flauw ding. Waar je stroeve tanden van krijgt. Maar dit keer was het dus een groot succes. Blijkbaar had de bedenker van dit recept echt haar best gedaan om alle ingrediënten te vinden voor een hemelse appeltaart.

Als ik het gewone recept had gevolgd zonder meel, melk en boter. Had ik alleen nog een appel over haha. Daar maak je natuurlijk geen appeltaart van!

Vroegah dacht ik al een hele piet te zijn met alleen een website. Laat die leuke klanten maar komen. Ik ben er klaar voor! Maar de site is net als de appel in de appeltaart, wel het belangrijkste ingrediënt, maar niet het enige. En dat geldt ook voor social media, adverteren, email, bloggen. Ze kunnen niet op zichzelf staan, om echt succes te hebben. De kracht zit in het combineren van die onderdelen. En binnen die onderdelen zijn factoren als een goede tekst, goed beeldmateriaal en jouw persoonlijkheid cruciaal voor het aantrekken van de juiste klanten.

Oké, maar wat is het recept om de juiste klanten aan te trekken?

Dit recept is echt één van mijn favorieten. Alleen maar werken met mensen die je echt goed kunt helpen. Dat geeft heel veel energie. Daarom deel ik dit recept met je. Zo kun jij ook mensen helpen met hun problemen.

Ingrediënten

  • Jezelf
  • Kennis
  • Doelgroep
  • Super aanbod
  • Website
  • Bereik tools
  • Vindbaarheidsmaatregelen

Aan de slag!

  • Leer jezelf kennen door een verhaal te vertellen en dit op te nemen. Welke woorden passen bij je? Wie ben je? Hoe wil je dat anderen jouw zien? Wat wil je echt in het leven?
  • Zet op een rijtje welke kennis je allemaal in huis hebt en waar je mensen het beste mee kunt helpen.
  • Weet wie je het beste kunt helpen. En nee, jouw doelgroep is niet breed. Probeer overeenkomsten tussen je klanten te vinden die je het beste kunt helpen en die je de meeste voldoening geven.
  • Maak een super aanbod. Iemand met een probleem wil echt geholpen worden en niet half. Je weet al genoeg hoor, dus ga niet eindeloos leren voordat je aan de slag gaat. Help mensen waarmee je ze op dit moment heel goed kan helpen. Je kunt jezelf altijd ontwikkelen en je aanbod verbeteren.
  • Schrijf je teksten en kies foto’s voor je website.
  • Maak van je website een medewerker (gemakkelijker dan je denkt), zodat je de site één keer inricht en hij zich dan zelf redt. Lekker, dan heb jij de handen vrij om je klanten goed te helpen en aan je droomleven te werken.
  • Kies je bereik tools of combineer social media, bloggen en e-mail voor het beste resultaat.
  • Zorg dat mensen je website kunnen vinden op onderwerpen waarnaar zij zoeken. Bloggen is hier ook weer heel effectief!
  • Maak nu met jezelf de afspraak om echt te genieten van het leven. Je bedrijf zo goed mogelijk in te richten, om klanten te helpen die je energie geven. En om er nu in de juiste stappen aan te werken.

Genieten maar!

Tip: Wil je alle handvaten krijgen om je website als een 24/7 marketingmedewerker in te zetten? Zodat jij je klanten kunt helpen en kunt genieten van het leven? Ontdek hier meer.

Jouw website als ideale klantmagneet

klantmatch training

Ik ben Manita en ik help ondernemers met een high level website. Dat betekent dat je website klanten aantrekt die gemotiveerd zijn om met jouw adviezen en handvatten aan de slag te gaan. In mijn gratis E-book ontdek je hoe jij je website ombouwt tot naar een next level klantmagneet.