We kunnen met z’n allen wel heel spannend doen over marketing, maar het gaat wat mij betreft over de match tussen jou en je klant. De hulp die jij biedt om het probleem van je klant op te lossen. Als jij jezelf goed kent, zullen jouw marketingkeuzes veel beter uitpakken. Je weet dan met welke toon je je teksten wilt schrijven. Je weet welke fotografie stijl bij je past en waarmee jij anderen kunt inspireren. Als je zo dicht mogelijk bij jezelf blijft in de onlinewereld, ga je mensen aantrekken die bij je passen. Hoe ideaal is dat?!
Waar word je blij van?
Even los van wat anderen vinden, van geld of wat wel en niet realistisch is. Waar word jij echt blij van? Denk er gerust langer over na. Ik zit zelf het liefst in de tuin met een notitieblok na te denken. En plannen te maken. Als het leven maar aan je voorbijvliegt en je nooit de tijd hebt om eens goed na te denken waar jij blij van wordt, is zonde!
Want, waar wil je later met trots op terugkijken?
Dat je je kleding altijd op alfabetische volgorde had liggen? Of dat je als slaaf bent behandeld? Klinkt niet echt aantrekkelijk hè? Maar door een drukke agenda of meningen van je omgeving, kan het zo zijn dat je later terugkijkt op een leven wat je niet had gewenst. Mijn zus en ik hebben met onze ouders hele mooie reizen gemaakt en dat doe ik met mijn gezin ook weer. Daar geniet ik van, maar leer ik ook van. Ik kan heel veel voldoening halen uit het leren van nieuwe dingen. Ik wil later met trots terugkijken op een mooi gezin dat samen mooie avonturen hebben beleefd. En heb geholpen om alles uit het leven te halen. En dat geldt ook voor mijn klanten. Op die manier kunnen zij ook met trots terugkijken op hun leven. Hoe mooi is dat?!
Het leven gaat natuurlijk niet altijd over rozen en vaak haal je daar ook wel weer je lering uit.
Heb je in het verleden dingen meegemaakt die je pijn deden, maar waar je achteraf veel van geleerd hebt?
Vaak vormen deze gebeurtenissen je als persoon. En dat neem je ook weer mee in de hulp naar je klant toe. Misschien kun jij je daarom beter verplaatsen in bepaalde klanten of heb je een raakvlak met hen. Hoe beter je je klant begrijpt, des te groter het succes tussen jullie. Je hoeft mensen dan niet te overtuigen. Jij bent jezelf en kunt mensen goed helpen die bij je passen. Dat voelen zij ook aan als je volledig jezelf bent in het schrijven van je teksten. Storytelling is bijvoorbeeld een manier om je verhaal te vertellen en de juiste mensen aan te trekken. Dit kun je toepassen op je over mij pagina, in je blogs en op social media.
Wat wil je echt?
Wat is jouw droom? Wat zou helemaal geweldig zijn? Hoe ziet jouw ideale leven eruit? En dan komt de grote vraag hoe je dat gaat realiseren. Ik geloof als je iets heel graag wilt, dat het je lukt. Gewoon omdat je daar de focus op hebt. Voor mij en voor vele anderen met een droom, werkt het om je einddoel op te schrijven en daar met stappen naar toe te werken. Ook al zijn het in sommige perioden kleine stapjes. Wat wil jij echt? Hoe wil je dat anderen jou zien?
Wil jij mensen automatisch naar een ijzersterk aanbod leiden? En je bedrijf als middel inzetten om je droom waar te maken? Maak van je website een marketingtool!