Manita Postma

Manita de Ceuninck van Capelle – Postma

“Ik besloot om alleen nog maar met mensen te werken die wél mijn waarde inzagen”

Manita Postma

Manita de Ceuninck van Capelle – Postma

Ik kom op m’n fiets uit school en hoor de geluiden van het luchtpistool al uit de garage van m’n vader. Ik zeg zoals altijd gedag en vertel hem dat ik ook graag ondernemer wil worden. Hij vertelt me dat het niet altijd de gemakkelijkste weg is, maar wel een hele mooie weg. Vanaf dat moment had ik een duidelijk doel; ik word ondernemer.

Jaren later zit ik op kantoor en ik baal. Mensen vragen mij om in de avonduren een lager tarief te hanteren, ze onderhandelen over de prijs en bepalen mijn aanbod. Ik voel me ongelukkig. Waarom waarderen ze niet wat ik maak of adviseer? Waarom gunnen ze het mij niet? Ik denk na hoe het zover heeft kunnen komen. Ik heb veel tijd gestoken in social mediaberichten en ik heb een mooie site met een overzichtelijk aanbod. Helaas kon ik m’n vader niet meer om advies vragen. Wel herinnerde ik me dat hij zei: “Ik heb een mooie klantenkring, de rotte appels zijn er uit”. Op dat moment besloot ik om alleen nog maar te werken met mensen die mijn waarde wél inzagen en waar ik wél blij van werd. En met succes..

klantmatch training

Dit was voor mij cruciaal om te werken met klanten die mijn waarde inzagen:

R

Ik koos voor strategische salespagina’s die puur geschreven zijn, zonder commerciële praatjes. Je maakt het je klant gemakkelijker om de juiste keuze te maken. Ook neem je bezwaren weg die ontstaan uit een gebrek aan informatie.

R

Ik deed onderzoek naar verschillende persoonlijkheidstypen en hun gedrag. Je kunt vooraf beter inschatten wat iemand nodig heeft als je een type heel goed kent. Je aanbod wordt sterker en mensen behalen betere resultaten, dankzij jouw hulp.

R

Ik ben meer over mezelf gaan delen op social media en op m’n website, zodat mijn ideale klant de connectie met mij kan voelen. Vertrouwen is natuurlijk de meest belangrijke factor om met iemand in zee te gaan.

klantmatch training

Mijn visie op websites

Jij weet inmiddels dat een globale omschrijving van je diensten, jouw ideale klant op een dwaalspoor brengen. En dat een website als visitekaartje vaak klanten aantrekt die jou stress geven. Hoogwaardige klanten willen zich herkennen in de woorden die je gebruikt. Ze willen begrip en het vertrouwen dat jij hen de handvatten geeft om naar het volgende level te komen. Potentiële klanten maken vaak online al hun beslissing als een website ingericht is als een ideale klantmagneet. Bij een klein aanbod gaan de juiste klanten meteen met je in zee. Bij een groter aanbod, helpt een website als klantmagneet om al heel enthousiast te worden. Het salesgesprek is voor de ondernemer dan veel gemakkelijker te voeren. Met deze klanten bereik je veel betere resultaten en maak je automatisch ambassadeurs van je klanten. Daarom kies ik ervoor om websites te ontwikkelen die impact maken!

Ben je benieuwd hoe dit in z’n werk gaat?